piątek, 14 marca 2014

Afrykański Kwiat na szydełku - sposób wykonania - krok po kroku.

        Od jakiegoś czasu dostaję pytania dotyczące tego motywu. Wykorzystuję je do robienia misiów, więc dlatego są takie popularne. ;) Wiem że w sieci jest dużo opisów i schematów na ten motyw, jednak ja dzisiaj chcę pokazać Wam mój kurs, jak go zrobić krok po kroku.

       Afrykański Kwiat - sześciobok.





      Robimy 6 oczek łańcuszka i zamykamy je w kółko.
     



      Teraz zamiast pierwszego słupka robimy 3 oczka łańcuszka i dalej tak jak jest na zdjęciu (2 słupki - 1 oczko łańcuszka - 2 słupki - 1 o łańcuszka - musimy mieć sześć par słupków, które są oddzielane jednym oczkiem łańcuszka):







     ... łączymy w okrąg oczkiem ścisłym i zakańczamy.

     Zmiana koloru. Zaczepiamy włóczkę  z tyłu i robimy tak jak jest pokazane na zdjęciu:


 
      W miejscach gdzie znajdują się oczka łańcuszka oddzielające słupki robimy:
                                                 2 słupki - 1 o łańcuszka - 2 słupki
             




     ... i tak sześć razy. 



      Teraz oczkiem zamykającym przechodzimy do miejsca, gdzie słupki poprzedniego rzędu były oddzielone jednym oczkiem łańcuszka.  W miejscu tego jednego oczka robimy wachlarzyki z siedmiu słupków.






          W tym miejscu zmieniamy kolor. Zaczepiamy nitkę i w miejscu siedmiu słupków poprzedniego rzędu robimy siedem oczek ścisłych:




     ... po ich zrobieniu łapiemy włóczką dwa poprzednie rzędy w ten sposób, aby powstał nam zarys płatków:







  
   
       ... i tak dookoła kwiatka:




        Łączymy oczkiem ścisłym zamykającym. W miejscu tego oczka robimy trzy oczka łańcuszka zamiast pierwszego słupka, po czym robimy tak jak jest pokazane na zdjęciu poniżej, tj. robimy słupki dookoła, jednak musimy pamiętać, że w miejscu każdego czwartego półsłupka  poprzedniego rzędu, robimy dwa słupki oddzielone jednym oczkiem łańcuszka:










       ... jeśli dobrnęliśmy do końca tego postu, mamy gotowy Afrykański Kwiat. Jest to element bardzo uniwersalny. Można z niego tworzyć wiele ciekawych prac: maskotki, torebki, pledy. Tutaj może ograniczać nas jedynie wyobraźnia ;).

     To jest kursik na kwiat szescioboczny. Aby zrobić Kwiat z inną ilością boków, należy w pierwszym rzędzie zrobić odpowiednią ilość par słupków, oddzielonych jednym oczkiem łańcuszka, i dalej postępować analogicznie do tego, co pokazałam na zdjęciach wyżej. 

    Mam nadzieję, że może ktoś kiedyś skorzysta z tego objaśnienia. Jeśli coś nie jest jasne - proszę pytać.

    Pozdrawiam Was serdecznie.

19 komentarzy:

  1. Naprawdę wspaniałe tłumaczenie. Już mnie korci, żeby cos zrobic z tych kwiatków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny i przystępny opis kwiatka, z pewnością z niego skorzystam.
    Dziękuję pięknie i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny opis na pewno w niedługim czasie skorzystam pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Super opis jestem początkująca i cieszę się ze jest jeszcze pare osób co pomaga w ten sposob pomóc takimi opisami
    Dziekuje i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniały opis Kochana - gratuluję!Pozdrawiam serdecznie!papa

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie można nie docenić takiego opisu. Nie każdy potrafi i chce dzielić się swoimi umiejetnościami z innymi . Ty to Asiu potrafisz. Brawo!!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Dziewczyny! Cieszę się ogromnie że mogę pomóc. Każda z nas kiedyś zaczynała. Z doswiadczenia wiem, że nie zawsze można znaleźć to co nas akurat interesuje. Wasze komentarze dają mi wiele radości i upewniają w tym, że powinnam wklejać więcej opisów krok po kroku. Na pewno będą kolejne ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem zupełnym antytalentem w czytaniu schematów i chyba nigdy ich nie zrozumiem.. Dlatego z miłą chęcią skorzystam z opisów :) są naprawdę dobrze wytłumaczone za co też podziwiam, bo nie każdy potrafi dobrze tłumaczyć.
    Poza tym..
    Chciałabym Panią zaprosić do zabawy Liebster Blog Award. Myślałam, że nigdy nie będę się w to bawiła, ale jednak wzięłam w tym udział. Została Pani przeze mnie nominowana i byłoby mi niezmiernie miło, gdyby moja nominacja nie pozostała Pani obojętna.
    http://szydelkowebuciki.blogspot.com/2014/03/liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. super wzor, musze powiedziec , ze napewno mi sie przyda :) pozdrawiam i zapraszam do siebie. :) moze u mnie znajdziesz tez jakies przydatne opisy wzorow

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziekuje za wzorek! To sliczny element do wielu szydelkowych rzeczy! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ma za co :) Zapraszam częściej w odwiedziny na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. fantastyczny kursik - dodaje do ulubionych i będę tutaj zaglądać cześciej
    z pozdrowieniami, El

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo dziękuję! kurs jest przystępny i ciekawy, a przede wszystkim bardzo czytelny. nie tylko bez stresu zrobiłam pierwszego kwiatka, ale przy okazji poduczyłam się czytania wzorów :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. kwiaty są śliczne! Przymierzam się do zrobienia misia, z jakiej włóczki najlepiej go zrobić? Myślałam o bawełnianej, lnianej lub bambusowej? Dziękuję za podpowiedź!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo czytelny tutorial! Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja !!!!
    Czy masz mote linki do wykonania innych zwierzątek ta metoda ?
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. witam wspaniały kursik chciałam bym z niego skorzystac i mam pytanie czy robiąc pięciokąt lub czworokąt zwiększamy ilość słupków w kwiatach po zrobieniu kółeczka czy pozostaje tak jak jest 2słupki oczko 2 słupki / twoje prace są naprawde prześliczne a kursiki motywuja żeby je zrobić jestem początkująca w szydełkowaniu a zachęcamnie to do zrobienia wzoru proponuje o więcej takich kursików pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajnie że istnieje taki kurs. Ja, wolę czytać niż oglądać filmiki i łatwiej mi uczyć się z takich instrukcji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz ;)