wtorek, 11 lutego 2014

Szalik Lis

        Kiedyś, podczas przeglądania Ravelry, trafiłam na zdjęcie szaliczka, który od razu wpadł mi w okoOd razu wiedziałam, że muszę go zrobić. Wybrałam się do pasmanterii po włóczkę w rudym kolorze, kremową miałam w domu, i tym sposobem mam swojego Liska. 




        Pomysłodawcą Liska jest Trine Kok  - właścicielka tego bloga. O samym Lisku Trine pisze tutaj
Autorka w swoim poście na blogu podaje opis wykonania tego szaliczka w języku duńskim i angielskim. Ja chciałabym napisać Wam tłumaczenie opisu Trine, i kilka wskazówek, jak  robiłam Lisa, ponieważ wiem, że dla niektórych tekst w obcym języku może sprawiać trudnosci.

       Druty 3,5. Ja miałam 4. 

      Liska zaczynamy robić od ogona. 

     Kremową włóczką nabrałam 3 oczka łańcuszka i przerabiam je oczkami prawymi. Teraz robimy ściegiem francuskim (prawa i lewa strona przerabiana oczkami prawymi) dodając w każdym rzędzie po jednym oczku (za pierwszym przerobionym! oczkiem robimy jedno oczko przekręcone), z prawej i lewej strony dzianiny, do momentu, kiedy na drucie będziemy mieli 32 oczka. 




       Teraz zmieniamy kolor włóczki na rudy i robimy 32 rzędy po 32 oczka - ściegiem francuskim.





      Po przerobieniu tych 32 rzędów ściegiem francuskim zaczynamy robić ściągacz - 1prawe oczko, 1 lewe oczko i tak do końca rzędu. Ściągaczem przerabiamy 33 rzędy.




       Następnie nadal rudym kolorem włóczki robimy jeden rząd oczkami prawymi, przy czym w trzech dowolnych miejscach przerabiamy po dwa oczka razem na prawo tak, aby wyszło nam 29 oczek na drucie. Tymi 29 oczkami przerabiamy: 50 rzędów, jeśli szalik ma być dla dziecka, i 70 rzędów, jeśli ma być dla osoby dorosłej. Ja zrobiłam 80 rzędów w moim Lisim szaliku.




    Robimy głowę Lisa. 

   Autorka schematu zmienia w tym miejscu kolor włóczki na kremowy. Ja robiłam rudym. 

   Po przerobieniu 70 rzędów ściegiem francuskim, mamy na drucie 29 oczek łańcuszka. W tym miejscu zaczynamy zmniejszać liczbę oczek w każdym rzędzie o 1 oczko, tzn. przerabiamy razem pierwsze i drugie oczko razem na prawo w każdym rzędzie (prawa i lewa strona dzianiny), przez co kształtujemy głowę lisa. Przerabiamy oczka do momentu, aż na drucie zostanie nam 5 oczek. Teraz robimy jeszcze jeden rząd z 5-ciu oczek i zaczynamy robić odbicie lustrzane głowy Liska, czyli dodajemy po jednym oczku przekręconym za pierwszym oczkiem (tak jak przy ogonie) w każdym rzędzie, do momentu, aż na drucie będziemy mieli 29 oczek. W tym momencie zakańczamy robótkę. Głowę Lisa składamy na pół - złożenie w miejscu, gdzie mamy 5 oczek, zszywamy - powstaje miejsce a przełożenie ogona. 





          Uszy:


     Nabieramy 14 oczek łańcuszka i robimy ściegiem francuskim, przerabiając pierwsze i drugie oczko razem w każdym rzędzie, do momentu aż na drucie zostanie jedno oczko. Zakańczamy, obrabiamy szydełkiem oczkami ścisłymi dookoła i doszywamy.

       Oczy wyszywamy lub naszywamy guziki. 






     Gotowe. Mam nadzieję, że moje tłumaczenie jest w miarę zrozumiałe. Jeśli nie, chętnie pomogę. 

    Wiem, że na pewno da się zrobić Liska na szydełku. Postaram się przygotować dla Was taki opis. 

   Pozdrawiam Was serdecznie i dziekuję za to, ze mnie odwiedzacie :)

4 komentarze:

  1. Co prawda ja preferuje wszelkie kominowe opatulenia ale z tym szaliczkiem bez wątpienia, kto go nosi wyróżnia się z szarości tej naszej jesiennej zimy. Dodaje jej wesołego koloru. .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pozdrawiam również :) i dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny! I jaki oryginalny w swojej formie! Dzięki za namiary, może sie pokuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobilam ,wnuki zachwycone.,dziękuje

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci za komentarz ;)